Pieczone oponki na skyrze.

Szybkie, proste i wcale nie dużo kaloryczne. Na podwieczorek, do kawy w sam raz. Dziecko jadło przekonane, że to kupione. Podpatrzone (i znów tiktok poszedł w ruch) na koncie food.patkaa .

Składniki; 

- 80g mąki pszennej

- 40g erytrytolu

- pół łyżeczki proszku do pieczenia

- 75g skyru/ skyra ? naturalnego

- 1 jajko 

- 40ml mleka 

- kilka kropli aromatu waniliowego

- krem czekoladowy

- wiórki kokosowe

- olej 

Wykonanie: 

Mąkę przesypać do miski, dodać do niej proszek do pieczenia, mleko, skyr naturalny, erytrytol (dałam więcej niż było w oryginalnym przepisie, było 20g, dałam 40g) i wbić jajko. Dodałam też kilka kropli aromatu waniliowego (można pominąć, a można dać i inny aromat). Wszystko ręcznie wymieszać. Formę do wypieku donatów popsikać olejem (lub posmarować olejem za pomocą pędzelka). Nakładać surowe ciasto do formy (tak nie do pełna, tak do 3/4 wgłębienia). Piec oponki w temperaturze 180 stopni przez około 20 - 25 minut. 

Upieczone donaty wyjęłam z formy, posmarowałam kremem czekoladowym (udało mi się kupić krem słodzony stewią) i posypałam wiórkami kokosowymi. Taka oponka na pewno nie pójdzie nam w oponkę, można zjeść bez wyrzutów sumienia.

Komentarze

  1. No fakt - jakby powiedziała moja córka: wyglądają prawilnie!
    P.S. Niestety, w oponkę może nie pójdą, bo u mnie to już OPONA :-DD

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.