Sałatka z makaronem, rukolą, boczkiem i suszonymi pomidorami.

Szybka i sycąca sałatka, smaki fajnie się ze sobą łączą. Sałatka jest tak treściwa, że można traktować ją jako posiłek przykładowo na kolację.

Składniki: 

- opakowanie makaronu (tutaj świderki)

- paczka rukoli 

- 250g boczku (miałam kupny pieczony boczek, doprawiony dużą ilością czosnku) 

- słoiczek suszonych pomidorów w oleju z przyprawami 

- 100g pestek słonecznika 

- sól 

- czosnek granulowany 

Wykonanie: 

Makaron ugotować w osolonej wodzie. Po ugotowaniu odcedzony makaron odstawić na chwilę do ostygnięcia. Chłodny makaron przełożyłam do miski. Boczek pokroiłam w kostkę i podsmażyłam na suchej patelni, nie dolewałam oleju, podsmażyłam na niedużej temperaturze, z boczku tłuszczyk sam się wytwarzał. Nieco już chłodniejszy, przesmażony boczek dodałam do makaronu. Suszone pomidory z zalewy pokroiłam na mniejsze kawałki i dodałam do makaronu z boczkiem. Pestki słonecznika podprażyłam na suchej patelni bez dodatku oleju stale je mieszając, żeby się nie spaliły. Dodałam pestki do pozostałych składników umieszczonych w misce. Dodałam też rukolę, trochę oleju od pomidorów ze słoiczka (tyle, żeby sałatka nie była sucha i fajnie się wymieszała) oraz sól i czosnek granulowany do smaku. Wszystko wymieszałam i na wierzch sałatki dodałam jeszcze trochę rukoli.

Sałatkę można doprawić sobie wszelakimi innymi, ulubionymi przyprawami, ziołami. Zamiast pestek słonecznika można dodać pestki dyni, czy inne ziarenka. Sałatkę można urozmaicić dodając ser feta, mozzarellę, czy każdy inny upodobany serek. Bardzo lubię posmak rukoli, taki lekko gorzkawy, orzechowy, ale cała sałatka ma fajny posmak, przyjemnie smakuje.

Komentarze

  1. Bardzo fajne składniki :) lubię sałatki makaronowe, w ciepły dzień taka sałatka może zastąpić obiad :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale sałatka! Po porcji takiego pysznego dopalacza to mogłabym hakować motyką do wieczora :-D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.