Jabłka z budyniem zapiekane pod kruszonką.

Zawsze robiłam jabłka pod kruszonką jak mieliśmy smaka na szarlotkę, a potrzebny był wariant do zrobienia w szybszym czasie i o mniejszej kaloryce. Zwykle wrzucałam pokrojone jabłka do naczynia do zapiekania, obsypywałam je obficie cynamonem, a na wierzch kruszyłam kruszonkę z mąki, masła i cukru/ erytrytolu. Ale jak zobaczyłam na tiktoku u  @czytodietetyczne (proste I szybkie przepisy) patent na jabłka pod kruszonką, ale wczesnej podsmażone, i z dodatkiem budyniu to musiałam wypróbować.


Składniki: 

- 130g masła 

- 7 łyżek mąki pszennej

- 6 łyżek erytrytolu

- 4 duże jabłka 

- cynamon

- 1 budyń śmietankowy

- 500ml mleka

- 2 łyżki cukru 

- aromat śmietankowy

Wykonanie: 

Jabłka obrałam, usunęłam gniazda nasienne i pokroiłam w niezbyt małą kostkę. Jabłka podsmażyłam z 2 łyżkami erytrytolu i dużą ilością cynamonu. Podsmażone, miękkie jabłka przełożyłam na spód naczynia do zapiekania. Budyń ugotowałam wedle przepisu (na 0,5l mleka, z 2 łyżkami cukru, dałam budyń śmietankowy, ale można wybrać swój ulubiony). Ugotowany budyń przełożyłam na wierzch jabłek. Przygotowałam kruszonkę - zagniotłam razem mąkę, masło i 4 łyżki erytrytolu dodając przy tym kilka kropli aromatu śmietankowego. Obsypałam kruszonką warstwę budyniu. Wstawiłam naczynie z całą smakowitą zawartością do piekarnika nagrzanego do 190 stopni i piekłam całość przez około 20 - 25 minut do zrumienienia kruszonki. 

Wyszły takie jabłka pod kruszonką w wersji na bogato. Wzorowałam się na przepisie z tiktoka, ale troszkę zrobiłam po swojemu i podwoiłam też porcję, która tam była przedstawiana, zrobiłam w większym naczyniu. Erytrytol wykorzystany w przepisie można zmienić na cukier.

Komentarze

  1. I tu masz rację - ten przepis jest lepszy. Wszystkie świeże owoce (czyli całe dwa razy), jakie zapiekałam tak pod kruszonką puszczały tyle soku, ze kruszonka zawsze namakała :-(

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.