Biały blok z żurawiną i słonymi orzeszkami.

Robiłam kiedyś biały blok na bazie odżywki białkowej. Tym razem biały blok typowo na mleku w proszku, a z drugiej strony może mniej typowo, bo bez kakao. Na dworze biało to i blok biały.

Składniki: 

- 200g masła

- 350g mleka w proszku

- 150ml mleka 

- 250g cukru 

- 10g cukru waniliowego

- 100g herbatników

- 100g żurawiny

- 100g solonych orzeszków ziemnych

Wykonanie: 

Na samym początku rozkruszyłam herbatniki. W garnuszku podgrzałam mleko z dodatkiem masła oraz białego i waniliowego cukru. Wszystko podgrzewałam na małym ogniu, aż masło się rozpuściło i wszystkie składniki połączyły. Zmniejszyłam moc kuchenki i do jednolitej gorącej masy wsypałam mleko w proszku i dokładnie wszystko wymieszałam posiłkując się rózgą. Zgasiłam kuchenkę i do całości dodałam poruszone herbatniki, żurawinę i słone orzeszki ziemne. Wszystko przemieszałam i masę na blok przełożyłam do ceramicznego naczynia i wygładziłam. Po wystygnięciu przełożyłam naczynie z blokiem do lodówki. 

Blok bardzo wygodnie się kroi. To dobre zastępstwo dla białej czekolady i to takiej solidnie nafaszerowanej. Orzeszki dają fajny słony posmak. 

A w piątek piekłam również ciasto kukurydziane - w stylu babki. Ciasto robiłam z tego przepisu:https://zkuchnianapienku.blogspot.com/2023/09/ciasto-kukurydziano-jogurtowe-z-gruszka.html?m=1 


Ciasto jest bezglutenowe, nie ma w składzie ani masła, ani oleju, jest dosłodzone erytrytolem, więc takie bardzo fit ;). 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.