Truskawki z budyniem pod kruszonką.

Szybki deser zamiast ciasta z wykorzystaniem swojskich truskawek.  Tym razem truskawki zapiekane pod maślaną kruszonką z dodatkiem budyniu. Taką kruszonkę można oczywiście zrobić z dowolnymi owocami, ja chciałam smakowicie przerobić zerwane truskawki, które u mnie są już na końcówce.


Składniki: 

Kruszonka: 

- 1 i 2/3 szklanki mąki 

- 3/4 szklanki cukru 

- kostka masła (200g)

Plus : 

- 1 opakowanie budyniu (miałam malinowy)

- 400ml mleka 

- 2 łyżki cukru 

- truskawki 

Wykonanie:

Mąkę, cukier i masło (składniki na kruszonkę) zagnieść, połączyć razem. Zagniecioną kruszonkę przełożyłam na chwilę do lodówki. Ugotowałam budyń według przepisu, z tym, że w nieco mniejszej ilości mleka. Smak budyniu można wybrać dowolny, ja dałam malinowy, żeby było tak pod kolor😉. Umyte, pozbawione szypułek i pokrojone na mniejsze części truskawki ułożyłam na spód sporego naczynia do zapiekania. Na wierzch truskawek przelałam ugotowany budyń, a na budyń poskubałam kruszonkę wyjętą z lodówki. Wstawiłam naczynie z truskawkami z dodatkiem budyniu pod surową jeszcze kruszonką do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piekłam całość około 40-45 minut, aż kruszonka się ładnie zarumieniła. 

Kruszonka fajnie smakuje i na ciepło i na zimno. Jak jest gorąca to zawartość pod nią jest płynna, w miarę stygnięcia całość robi się zwarta i fajnie się ją kroi, porcjuje. Jeśli się chce można posłodzić truskawki, żeby deser był słodszy, ja z tego zrezygnowałam, dla mnie tak było okej.

Komentarze

  1. O Jessu, to pewnie tak samo pyszne, jak ta jabłkowa wersja!. Czekam na czerwone porzeczki, bo truskawkowe ostańce poszły do naleśników :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pizza z serka wiejskiego.

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Chleb z białego sera twarogowego.