Surówka z młodej marchewki z chrzanem.

Marchewkowej obróbki ciąg dalszy. Robiłam kiedyś zimą surówkę marchewkową z chrzanem, z tym, że w takiej raczej bardziej dietetycznej wersji (ze skyrem, bez majonezu) - https://zkuchnianapienku.blogspot.com/2023/12/surowka-z-marchewki-z-chrzanem.html?m=1. Tym razem wersja troszkę bardziej kaloryczna z majonezem i z młodą marchewką z przydomowego ogródka. 

Składniki: 

- marchewka 

- majonez 

- jogurt naturalny

- chrzan tarty ze słoiczka 

- sól  

- pieprz czarny mielony 

- cukier 

Wykonanie: 

Ilość składników, proporcje są zależne od tego ile chcemy przygotować surówki, ile chcemy żeby jej wyszło i od naszego smaku, czy chcemy, żeby surówka była mniej lub bardziej ostra. 

Marchewki oskrobałam, umyłam i starałam na tarce na dużych oczkach. Do marchewki dodałam tarty chrzan ze słoiczka (dałam sporo, żeby wyszło wyraziście, ilość chrzanu regulować wedle uznania)czubatą łyżkę majonezu i jogurt naturalny (można zamienić na śmietanę) w ilości takiej, żeby mi się to fajnie "zabieliło". Doprawić surówkę do smaku solą i pieprzem oraz odrobiną cukru. 

Surówka jest fajnym dodatkiem do obiadu, ja tam lubię ją po prostu do kanapki, czy tak zjeść trochę samej. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pizza z serka wiejskiego.

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Chleb z białego sera twarogowego.