Deserek truskawkowo - jogurtowy z herbatnikami.

Truskawki obrodziły, można szaleć przygotowując proste, czy nieco bardziej wymagające smakołyki w roli głównej z nimi. Tym razem na ekspresowo i banalnie deserek ułożony warstwami. Nie ma wiele kalorii, 1 porcja to 252 kcal i 7,8 białka, 7,4 tłuszczy, 39,3 węglowodanów.


Składniki:

- herbatniki (86g)

- 200g truskawek 

- 400g jogurtu greckiego (light, o obniżonej kaloryce)

- 20g cukru pudru 

Wykonanie: 

Herbatniki rozkruszyłam, ręcznie pogniotłam na drobniejsze kawałki. Jogurt wymieszałam ręcznie z cukrem pudrem. Truskawki zmiksowałam przy użyciu blendera. Na spód każdego z pucharków wsypałam herbatniki, na herbatniki przełożyłam słodki jogurt, na jogurt zmiksowane truskawki i na truskawki wyłożyłam resztę pokruszonych herbatników. 


Wyszły 3 pucharki, starałam się równomiernie rozłożyć składniki na wszystkie porcje. Zamiast jogurtu greckiego można użyć coś innego - tradycyjny jogurt naturalny, skyr, serek, czy co się tylko lubi. Ja nie dosładzałam już miksowanych truskawek, ale jak ktoś lubi to może dodać ulubione słodzidło. Zamiast cukru pudru można też dać erytrytol, strewię, czy choćby miód wedle chęci. Ale też wiadomo, że każda zmiana w składnikach może spowodować zmianę kaloryki.

A takie szalone truskawy wyrosły mi w ogrodzie i nie jest to pojedynczy egzemplarz. Zmutowane, bez ingerencji chemicznej.


Komentarze

  1. Ci, którzy jedzą twoje desery mają naprawdę wypas, bo ciągle jest coś nowego :-)
    A co do truskawek to takie owoce są normalnie jadalne (o ile dojrzeją), ale dla rośliny są problematyczne, bo się bardzo wysila, żeby karmić mutanta (bo to mutacja, bezpieczna dla ludzi). To się odbija na innych owocach - będzie ich mniej albo mniejsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ♥️ a moje desery to często spontaniczne "akcje" żeby zrobić to co przypasuje domownikom i aby wykorzystać produkty, które mam do dyspozycji.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pizza z serka wiejskiego.

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Chleb z białego sera twarogowego.