Ciasto "Margaretka" bez pieczenia na gofrach.

Ciasto bez pieczenia, które zobaczyłam na YouTube na kanale Bombowa Kuchnia. Widziałam też ten deser na innych stronach w "Internetach", ale pierwszy raz zobaczyłam na bombowej i odtworzyłam przepis, który był na niej podany. Ciasto szybkie, a bardzo urokliwe, takie na wiosnę w sam raz. 

Składniki: 

- opakowanie gofrów (250g)

- 600g śmietany 30%

- 2 galaretki pomarańczowe

- 2 galaretki cytrynowe 

- ciasteczka w kształcie kwiatuszków z dżemem w środku 

Wykonanie: 

Galaretki pomarańczowe rozpuściłam w 600ml gorącej wody, a galaretki cytrynowe w 800 ml również gorącej wody. Odstawiłam galaretki do wystygnięcia. Średniej wielkości blachę wyłożyłam papierem do pieczenia i ułożyłam na niej gofry. Jak galaretka pomarańczowa była już chłodna, ale jeszcze nie stężała, wzięłam śmietanę z lodówki i zaczęłam ją ubijać mikserem do momentu, aż nie powstał krem i wtedy dolałam chłodną pomarańczową galaretkę i wszystko chwilę jeszcze miksowałam, żeby się dokładnie połączyło. Zmiksowaną śmietanowo - galaretkową masę przełożyłam na gofry i wyrównałam. Na masie ułożyłam ciasteczka. Odstawiłam ciasto przygotowane do tego momentu do lodówki i czekałam, aż cytrynowe galaretki stężeją się już tak, że będzie można je przelać na wierzch ciasta i nic nie popłynie na spód. Jak już galaretka cytrynowa miała odpowiednią konsystencję przelałam ją na wierzch ciasta. Blachę z tak przygotowanym ciastem odstawiłam do lodówki, żeby się solidnie zwarło. 

Można zrobić ciasto na biszkoptach, ale gofry fajnie ciasto trzymają i to takie urozmaicenie, fajny myk, "atrakcja" tego ciasta. Można gofry przygotować samemu i to by było bardzo godne podziwu, u mnie wersja dla leniwca z kupnymi goframi. Z galaretkami też można sobie dowolnie szaleć 😉 wybierając swoje ulubione smaki. W bazowym przepisie użyte były 3 galaretki cytrynowe i 1 pomarańczowa, ja zrobiłam pół na pół. Dobrze na górę dać jasne galaretki, żeby było widać ciasteczkowe kwiatki. 

Komentarze

  1. Taki prosty myk, a efekt super! Już sobie zapisałam dla Matyldzi :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pizza z serka wiejskiego.

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Chleb z białego sera twarogowego.