Sernik z krówkową nutą.

Sernik, który powstał ponieważ kończyła się data białego sera i miałam zaczęta masę krówkową, a ostatnio jakoś chyba przejadły się u nas wafle smarowane toffi, kajmakiem zatem z chęci wykorzystania sera i masy powstał szybki, nieduży serniczek w takiej mniej kalorycznej wersji. 

Składniki: 

- 250g sera białego twarogowego półtłustego 

- 160g jogurtu naturalnego 

- 32g budyniu toffi bez cukru 

- 90g erytrytolu 

-3 jajka 

- 30g odżywki białkowej (smak krówkowy) 

- 50g masy krówkowej 

- 12g migdałów w płatkach 

Wykonanie: 

Oddzielić z jajek białka od żółtek. Białka ubić na pianę. Biały ser przełożyć do miski, dodać do niego jogurt naturalny (można zamienić na skyr,jogurt grecki light), budyń, erytrytol (ilość można według siebie regulować, dać mniej lub więcej), odżywkę białkową (jeśli nie mamy lub nie chcemy dawać można zamienić na taką samą ilość budyniu lub mąki ziemniaczanej) i żółtka z 3 jajkek. Wszytko zmiksować. Do zmiksowanej serowej masy delikatnie wmieszać pianę z białek. Niedużą blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Przelać masę na sernik do blaszki i wstawić ciasto do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Sernik piekł się 45-50 minut. Upieczony sernik odstawiłam na wystygnięcia. Po wystygnięciu zdjęłam papier do pieczenia i posmarowałam wierzch sernika masą krówkową i obsypałam płatkami migdałowymi.

Wyliczyło mi, że 100g sernika ma 140kcal i dostarczy 14,3 białka,  5,5 tłuszczu i 8,1 tłuszczu. Sernik ma fajny krówkowy posmak, to przyjemna opcja na dość lekki deser .

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.