Muffinki marmurkowe kakaowo - waniliowe.

Szybkie do zrobienia, z podstawowych składników,które zwykle są w domu, w lodówce.Na szybki deser, słodką przekąskę dwukolorowe babeczki, zwane często marmurowymi, żółto - brązowe, waniliowo - kakaowe muffinki.

Składniki: 

- 2 szklanki mąki pszennej 

- 1 szklanka cukru 

- 1 szklanka mleka 

- pół szklanki oleju 

- 1 jajko 

- 10g cukru waniliowego 

- 3 łyżeczki gorzkiego kakao 

- 1 łyżeczka proszku do pieczenia 

Wykonanie: 

W misce zmieszałam wszystkie składniki suche poza kakao (czyli wymieszałam mąkę, cukier biały i waniliowy, proszek do pieczenia), a w osobnym naczyniu składniki mokre (mleko, olej i jajko). Przelałam składniki mokre do suchych i wszystko razem ręcznie wymieszałam. Odlałam połowę wymieszanego surowego jeszcze ciasta i dodałam do niego kakao. Blaszkę na muffinki wyłożyłam papierowymi foremkami. Nalewałam do foremek trochę ciasta jasnego, trochę ciasta kakaowego tak do 2/3 wysokości foremki. Na górze jeszcze wykałaczką porobiłam takie "esy floresy " wykałaczką , żeby kolory się trochę wymieszały, pozawijały. Piekłam babeczki w 180 stopniach około 30  minut do tak zwanego "suchego patyczka". 

Ilość cukru i kakao można sobie indywidualnie regulować (na przykład nieco zmniejszyć). Wyszło mi 15 sztuk babeczek średniej wielkości, czyli sporo, jest czym obdzielać. Muffinki dobre są i do mleka i do kawy/ herbaty. 

Komentarze

  1. Pięknie ci wyszedł ten "marmurek". Mnie się przeważnie zlewa do kupy :-D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.