Marchewkowe ciasto z masą jogurtowo - krówkową.

Kolejna wypróbowana propozycja od MakroBeast na fit ciacho, mało kaloryczny deser. Marchewkowe ciasto przełożone masą jogurtowo - skyrową z dodatkiem masy krówkowej. Ciasto w bazowym przepisie pieczone było w okrągłej formie, wyglądało jak taki torcik, ja nie miałam małej tortownicy, więc upiekłam w prostokątnej blaszce i też wyszło fajnie. 

Składniki: 

Na ciasto : 

- 150g marchewki 

- 1 jajko i 1 białko 

- 30ml mleka 0,5% tłuszczu 

- 75g skyra naturalnego 

- 60g mąki pszennej 

- 25g odżywki białkowej waniliowej 

- 45g erytrytolu 

- pół łyżeczki proszku do pieczenia 

- sól 

Na masę: 

- 80g jogurtu greckiego 

- 75g skyra naturalnego 

- 9g proszku śmietan-fix

- 30g masy krówkowej "słony karmel"

Wykonanie: 

Marchewkę umyłam, oskrobałam i starłam na tarce na średnich oczkach (nie te duże i nie na papkę, takie drobne wiórki). Do miski przełożyłam startą marchewkę, dodałam do niej skyr (75g, pół opakowania), mleko, żółtko jajka, odżywkę białkową, erytrytol (ilość erytrytolu można sobie indywidualnie dobrać), proszek do pieczenia i przesianą przez sitko mąkę. Wszystkie składniki wymieszałam ręcznie. Dwa białka ubiłam na sztywną pianę ze szczyptą soli. Wmieszałam delikatnie pianę z białek do reszty wcześniej wymieszanych składników w misce. Blaszkę wyłożyłam papierem do pieczenia. Przelałam surowe ciasto do foremki i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piekłam ciasto przez około 30 minut. W oryginalnym przepisie sugerowane było, aby piec w 160 stopniach z termoobiegiem przez 25 minut, ja piekłam z opcją góra dół, bo mam drobny problem z ogarnięciem termoobiegu 🫣. Upieczone ciasto odstawić do ostygnięcia, ostygnięte przekroić wzdłuż na pół. Przygotować masę: zmiksować jogurt grecki (oryginalnie była ricotta, można też podmienić na mascarpone) ze skyrem, masą krówkową (można wymienić na inny krem -czekoladowy, inną masę) i śmietan -fixem. Na dolną część ciasta wyłożyć przygotowaną masę i przykryć ją drugą częścią ciasta. Wierzch ciasta posypałam erytrytolem (można zmielić erytrytol na puder). 

Wyszło takie biszkoptowe ciasteczko przełożone masą, bardzo smaczne i jeden kawałek fajnie nasyca.  Według autorów przepisu całe ciasto ma 809kcal i ponad 60g białka, ja troszkę zmodyfikowałam przepis, ale nie były to wielkie zmiany i bardziej raczej ujmowały kalorii niż dodawały.

Komentarze

  1. Myszko kochana, ja nie jestem żadnym ekspertem, ale sam fakt, że żyję już tyle lat bez ŻADNYCH ODŻYWEK BIAŁKOWYCH i zamienników może coś znaczyć (a może nie?), co wskazuje na to, że nie jest to może jedyna droga do dobrego życia :-) Polubiłam Cię i tu przychodzę nie ze względu na przepisy, które zawierają białkowe zamienniki, ale ze względu na Twoją osobowość i jakiś taki luz, i niekonwencjonalność. Życzę wszystkiego najlepszego i buziaki serdeczne - Marzynia ze wsi

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.