Jabłka smażone w cieście.

Zamiast słodkich racuszków z jabłkiem, w zastępstwie słodkich jabłkowych placków smażone jabłka w cieście. Przepis podpatrzony na tiktoku - znowu, tym razem na koncie Dominiki Rybak.

Składniki: 

- 70g mąki pszennej 

- 30g odżywki białkowej

- 45g erytrytolu 

- 2 jajka 

- 150ml mleka

- 3 średniej wielkości jabłka 

- cynamon

- olej 

Wykonanie: 

Mąkę, odżywkę białkową (jak się nie ma w posiadaniu albo nie chce się dawać odżywki można dać zamiast niej po prostu 30g mąki, ja dałam odżywkę o waniliowym smaku), erytrytol (można zamienić na inne słodzidło, ilość erytrytolu można dodać wedle uznania) i dużo cynamonu przesypać do miski. Dolać do proszkowanych składników mleko i wbić jajka. Wszystko wymieszać ( ja wymieszałam ręcznie posiłkując się widelcem) przygotowując w ten sposób ciasto. Jabłka obrałam i starałam się je kroić wszerz, po średnicy i dopiero z ukrojonych plastrów próbowałam wycinać gniazda nasienne, chcąc, żeby wyszły ładne krążki z dziurką (raz wyszło lepiej, raz gorzej, raz ukroiło się ładniej, raz słabiej, ale przygotowałam jabłka do smażenia w cieście). Na patelni napsikałam trochę oleju (z umiarem) i dobrze rozgrzałam patelnię. Każdy kawałek, krążek obranego, ogarniętego jabłka maczałam w przygotowanym cieście, obtaczałam w cieście i przekładałam na patelnię. Smażyłam jabłka w cieście na małej temperaturze z obu stron, aż ciasto nie zrobiło się rumiane. 

Ciasto fajnie oblepia jabłko, nie odpada podczas smażenia, nie rozdziela się. Takie jabłka w cieście to smakowity deser z przyjemną mega cynamonową nutą i wcale nie dużą ilością kalorii.

Komentarze

  1. Myszko, nie mam pojęcia, czym jest i po co odżywka białkowa, ale jeśli smakowało - jest git!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.