Czekoladowy deser na serku wiejskim z truskawkami.

Na tiktoku (bo gdzie by indziej 🫣) na koncie o nazwie Elejsona zobaczyłam przepis na deser na serku wiejskim z czekoladą i truskawkami. I mnie jakoś natchnął ten przepis, że na szybko machnęłam sobie bardzo podobny, aczkolwiek nieco inny, słodki smakołyk rozdzielony na dwie szklaneczki. Policzyłam nawet kalorykę i makro tej słodkiej przyjemności i oznajmuję, że jedna porcja, szklanka dostarcza 251kcal i zawiera 15,5g białka, 11,2g tłuszczu oraz 22,8 węglowodanów. 

Składniki: 

- 28g gorzkiej czekolady (80%)

- 200g serka wiejskiego 

- 30ml mleka 1,5% tłuszczu 

- 4 g żelatyny 

- 150g truskawek (mrożonych)

- 2 biszkopty 

- erytrytol 

Wykonanie: 

Serek wiejski przełożyłam do miski. Czekoladę rozpuściłam w garnuszku na bardzo małej temperaturze. Przelałam rozpuszczoną czekoladę do serka wiejskiego. Ponieważ zostało trochę rozpuszczonej czekolady na spodzie garnuszka wlałam do niego mleko i chwilkę podgrzewałam jeszcze do momentu aż mleko wymieszało się z czekoladą, czekoladowe ciepłe mleko też dodałam do serka wiejskiego. Do serka wiejskiego,mleka i czekolady dodałam dwie łyżeczki erytrytolu (można pominąć albo dosłodzić więcej jak dla kogoś za mało słodkie) i wszystko zmiksowałam blenderem. Na spód każdej szklaneczki włożyłam po jednym biszkopcie, na biszkopt przelałam serkową, czekoladową masę. Do garnuszka przełożyłam truskawki i podgrzałam je dodając do nich erytrytol (2 łyżeczki), jak z truskawek zrobił się dżemik dodałam do nich żelatynę, rozmieszałam i chwilkę jeszcze podgrzewałam. Truskawki z garnuszka przełożyłam na serkową masę. Zostawiłam deserek do wystygnięcia, a potem przełożyłam go do lodówki.

Z truskawek zrobiła się fajna galaretka. Taki mały, lekki deserek to fajna opcja jak na dworze coraz cieplej.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.