Chlebek z mąki migdałowej na serku wiejskim.

Robiłam już dwa razy chlebek na mące migdałowej, tylko, że z innymi dodatkami (raz ze śmietankowym serkiem kanapkowym i raz z majonezem) i z innymi proporcjami ziarenkowych dobrodziejstw. Tym razem szybki chlebek z wcześniej wspomnianą mąka migdałową i serkiem wiejskim w typie grani. Przepis podpatrzyłam na tiktoku na koncie annapawlicka.dietetyk, to już drugi raz jak robię przepis z tego konta, tym razem okazało się, że muszę sporo zmodyfikować przepis, bo wyszło przy pieczeniu, że nie mam wystarczającej ilości sezamu i słonecznika, zatem musiałam się ratować siemieniem lnianym.

Składniki: 

- 300g serka wiejskiego grani

- 4 jajka 

- 90g mąki migdałowej 

- 60g sezamu 

- 90g słonecznika

- 80g siemienia lnianego 

- 1 płaska łyżeczka soli 

- pół łyżeczki proszku do pieczenia 

- 1 łyżeczka suszonego tymianku 

Wykonanie: 

Wszystkie składniki umieścić razem w misce i ręcznie wymieszać. Przelać do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Piec chlebek w temperaturze 180 stopni załączając opcje termoobiegu. Chlebek piekł się około 45 minut/ 1 godziny. 

Dodałam tymianek do chleba,ale jak się nie przepada to można pominąć. Można dodać inne przyprawy, czy ulubione ziarenka. W oryginalnym przepisie był dodany niby serek wiejski taki standardowy, ze śmietanką, ale ja dodałam grani. Było to moje drugie podejście do pieczenia tego chlebka, pierwszym razem mi nie wyszedł (w sensie upiekłam go i zjadłam, ale nie był za bardzo przyzwoicie się prezentujący 😉), do tego pierwszego dodałam zwykły serek wiejski i też wtedy z chlebkiem nie pykło, bo zapomniałam ustawić opcję termoobiegu do pieczenia 🫣. Zatem w drugim podejściu się bardziej przyłożyłam i zrobiłam wersję z serkiem grani. Według autorki przepisu kaloryka całego chleba to niecałe 2500kcal i ponad 130g białka.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.