Cebularze na cieście z białego sera twarogowego.

Cebularze to przysmak regionu lubelskiego, kulinarna duma regionu, który zamieszkuje. Osobiście bardzo lubię cebularze w wersji tradycyjnej z dodatkiem maku, ale zaciekawiła mnie propozycja od MakroBeast na cebularze z ciasta twarogowego i bez wahania postanowiłam wypróbować ich wersję na cebularz w nieco innej odsłonie. 

Składniki: 

- 250g białego sera twarogowego półtłustego 

- 80g mąki pszennej 

- pół łyżeczki proszku do pieczenia 

- 2 cebule 

- olej 

- sól 

- czarnuszka 

Wykonanie: 

Na samym początku pokroiłam cebulę i podsmażyłam ją na niezbyt dużej ilości oleju soląc ją podczas smażenia. Biały ser przełożyłam do miski i dodałam do niego mąkę, proszek do pieczenia i szczyptę soli. Wszystkie składniki zagniotłam w jednolite ciasto, które następnie podzieliłam na dwie równe części. Blachę piekarnika wyłożyłam papierem do pieczenia. Każdą z dwóch części serowego ciasta rozplaszczm na blaszce formując placek taki bardziej w kształcie jajka, elipsy. Podpiekłam serowe spody przez około 15 minut w temperaturze 200 stopni. Po tym czasie wysunęłam spody z piekarnika i na każdy wyłożyłam podsmażoną cebulę i każdy też obsypałam czarnuszką ( nie jest to konieczne, nie było czarnuszki w bazowym przepisie, ale czarnuszka fajnie tutaj pasuje, można też posypać makiem). Po nałożeniu cebuli i dodaniu czarnuszki podpiekłam jeszcze cebularze przez jakieś 5 minut nadal w tej samej temperaturze. 

Dobrze, żeby nie przepiec serowych cebularzy, bo będą za twarde, a tak to wyszły mięciutkie i fajne w smaku, jestem zadowolona z efektu, są syte i to fajna alternatywa dla tradycyjnych cebularzy, następnym razem muszę się odważyć, żeby zrobić drożdżowe.

Komentarze

  1. Drożdżowe jadłam, nawet te kultowe, w Lublinie, ale serowych jeszcze nie :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.