Kruche ciasteczka z kolorową posypką.

Ostatnio u nas kolorowa posypka święci triumfy, zatem naprodukowałam ciastek z dodatkiem kolorowej posypki w kształcie tulipana, tudzież innego przyjemnego kwiatuszka, myślę, że widać w miarę wyraźnie co to za kształt 🙂, chociaż mój Mąż stwierdził, że ciastkowe kwiatki przypominają mu postać drewnianego Groota ze "Strażników Galaktyki" 🫣.



Składniki: 

- 2,5 szklanki mąki pszennej
- 1 szklanka cukru
- 200g masła
- 2 jajka
- 1 łyżeczka sody
- pół łyżeczki soli
- 70g kolorowej posypki

Wykonanie: 
Masło wyjęłam sobie wcześniej, żeby zmiękło. Mąkę, cukier, miękkie masło, jajka, sodę (można podmienić na proszek do pieczenia) i sól umieściłam w misie miksera i wszystko zmiksowałam wykorzystując haki miksera zamiast tradycyjnych końcówek. Ciasto można też zagnieść ręcznie. Jak wszystkie składniki dobrze się połączyły dodałam do nich kolorową posypkę i jeszcze chwilę wszystko zmiksowałam, przemieszałam na małych obrotach. Piekarnik nastawiłam na temperaturę 200 stopni. Blachę piekarnika wyłożyłam papierem do pieczenia. Brałam trochę surowego ciasta, rozplaszczałam go na blaszce i przykładałam foremkę. Nadmiar ciasta odcinałam nożykiem w ten sposób formując ciastka o określonym kształcie. Blachę z uformowanymi ciasteczkami wkładałam do nagrzanego piekarnika i piekłam każdą partię ciastek przez 8-10 minut. 
Upieczone ciastka zapuszkowałam, żeby były świeże i za bardzo nie twardniały, ciekawe ile one w tej puszce wytrwają.

Komentarze

  1. Jejku, ja myślałam, że to popiersia kotów albo misiów :-D Mojej wnuczce niezwykle by się podobały, jeszcze z tą posypką...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Chleb z białego sera twarogowego.

Wafelki kakaowe z mlekiem w proszku.