Ciasto francuskie z serem i wędliną do odrywania.

Ciasto francuskie w fajnej formie, podpatrzone na tiktokowym kanale natt.cook.  Dobre na przekąskę, można sobie wygodnie odrywać kawałeczki. Do środka też można dać co się tylko żywnie podoba.

Składniki: 

- opakowanie ciasta francuskiego

- serek kanapkowy czosnkowy

- kilka plastrów żółtego sera

- kilka plastrów wędliny 

- nieduża cebulka

- ketchup łagodny

- tymianek suszony

- czarnuszka

- jajko 

Wykonanie: 

Rozwinąć ciasto francuskie. Na połowie arkusza ciasta rozsmarować serek kanapkowy (ja wybrałam czosnkowy, można wybrać swój ulubiony). Na serku ułożyć plastry wędliny. Na wędlinie równomiernie rozłożyć drobno pokrojoną cebulkę. Na cebulkę położyć plastry żółtego sera, by przykryły po całości połówkę ciasta z dodatkami. Wierzch sera posypałam suszonym tymiankiem (można wybrać inne przyprawy). Na drugiej "pustej" części rozsmarować ketchup (ja dałam łagodny). Połówkę z dodatkami przykryć drugą pustą częścią ciasta posmarowaną ketchupem, po złożeniu na pół, zakryciu ciastem złączyć brzegi dociskając widelcem. Ponacinać wierzch ciasta w pionie i w poziomie robiąc kratkę. Posmarować nacięty wierzch rozbełtanym jajkiem i posypać czarnuszką (można też posypać choćby sezamem, czy wszelakimi innymi ziarenkami). Wstawić nadziane ciasto do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i piec około 15 minut do zarumienienia ciasta. 

Po upieczeniu ciasto można jeszcze raz ponacinać według śladów, wtedy będzie się wygodniej odrywać kawałeczki. 

A tu mistrz drugiego planu, gdzie jedzenie tam i On, wystarczy otworzyć lodówkę, a jeszcze jak się jakieś jedzeniowe zapachy unoszą to nie ma bata, będzie koczował i pilnował, aż coś jemu nie przypadnie w przydziale.

Komentarze

  1. Jak powiedziałaby Marylka (Konhambos): "Szybko i smacznie"!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo szybko i prościutko, można robić z dziećmi, mi pomagały moje łobuziaki 🙂

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.