Chlebek na majonezie i mące migdałowej.

Lubię tradycyjne pieczywo, na drożdżach, na zakwasie, ale lubię też spróbować czegoś nowego, poeksperymentować z chlebowymi zamiennikami. Piekłam kiedyś chleb na macę migdałowej, ale z serkiem kanapkowym naturalnym. Tym razem chlebek w stylu keto na macę migdałowej, z tym, że na majonezie. Przepis podpatrzyłam na tiktoku na koncie annapawlicka.dietetyk . 

Składniki: 

- 6 łyżek mąki migdałowej

- 4 jajka 

- 3 łyżki majonezu

- 1 łyżka sezamu

- 2 łyżki siemienia lnianego

- 1 łyżka wody 

- 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

- 2/3 łyżeczki soli 

- szczypta pieprzu

- 2 łyżeczki kminku

Wykonanie: 

Chlebek robi się ekspresowo. Wszystkie składniki umieszcza się w misce i razem miesza. Ja wymieszałam ręcznie. Niedużą blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Przelać surową masę do blaszki. Piec chlebek około 45 minut w temperaturze 190 stopniu ( aż się chlebek zarumieni i po włożeniu patyczka nie będzie się ciągnąć surowe ciasto).

Chlebek bardzo ładnie się kroi. Jest z rodzaju tych mięciutkich, jest bardzo jajeczny, można dodać do niego swoje szczególnie upodobane przyprawy. I jego ogromną zaletą jest to, że robi się go migiem. W oryginalnym przepisie podane było, aby dodać 1 łyżkę siemienia lnianego i 1 łyżkę babki płesznik, ja niestety nie miałam babki, więc dodałam po prostu dwie łyżki siemienia.

Komentarze

  1. Ja też piekę czasem chleb na majonezie, ale zupełnie inny przepis. Ten Twój jest bardziej wypasiony ;-D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.