Wytrawne muffinki z wędliną i żółtym serem.

Zwykle robię muffinki na słodko, ale na wytrawnie to też ciekawa i przyjemna odmiana. 

Składniki: 

- 350g mąki 

- 1 szklanka (250ml) mleka

- 2 jajka

- 130g masła 

- 2 łyżeczki proszku do pieczenia

- 150g wędliny 

- 130g żółtego sera 

- 1 cebula 

- pół pęczka szczypiorku

- olej

- sól 

- czosnek granulowany

Wykonanie: 

Na początku rozpuściłam masło podgrzewając je w garnuszku. Odstawiłam masło do przestygnięcia. Cebulę pokroiłam i podsmażyłam na niewielkiej ilości oleju i odstawiłam na chwilę do ostygnięcia. Wędlinę pokroiłam niezbyt grubo, ser starłam na tarce (można też pokroić). Szczypiorek posiekałam. W misce zmieszałam mąkę, proszek do pieczenia, sól (dodałam łyżeczkę) i czosnek granulowany (dodałam sporo). Do suchych składników wymieszanych razem w misce dodałam podsmażoną cebulkę, posiekany szczypiorek, pokrojoną wędlinę (miałam szynkę hetmańską 🙂)i starty ser. Wszystkie składniki umieszczone razem w misce wymieszałam. W osobnym naczyniu wymieszałam mleko, jajka i rozpuszczone masło. Przelałam płynna mieszaninę do pozostałych składników i wszystko ręcznie wymieszałam. Blachę do pieczenia muffinek wyłożyłam papierowymi foremkami. Nakladałam do foremek surowe jeszcze ciasto na wytrawne muffinki tak do 2/3 wysokości. Piekłam babeczki w temperaturze 180 stopni przez około 25 minut (do "suchego patyczka").

Do muffinek można dodać również inne składniki (pieczarki, paprykę) wedle uznania. Takie babeczki to dobry dodatek do śniadania, kolacji, można zjeść jako przekąskę, zabrać ze sobą na wynos, będzie też dobra opcją, żeby zapakować dziecku do śniadaniówki do szkoły.

Komentarze

  1. Mnie nigdy nie wychodzą takie puchate... A Twoje wyglądają niezwykle ponętnie i już żałuję, ze miałam tylko jajecznię na śniadanie :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno też wychodzą bardzo apetyczne, ja zawsze robię ręcznie i to chyba daje im tą puchowatą objętość, ale jajecznica to też zawsze super opcja na pyszne i konkretne śniadanie

      Usuń
    2. Chyba rzeczywiście w ręcznej robocie tkwi tajemnica. Zuzia też mi mówiła, że "mieszasz ciociu za dokładnie" :-DD

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.