Oponki na serku wiejskim i mące migdałowej.

Tłusty czwartek na dniach. Takie oponki, czy też donaty jak ktoś preferuje taką nazwę, są dobrą opcją na pseudo pączka z dziurką o duużo mniejszej kaloryce. Fit donaty na bazie serka wiejskiego, mąki migdałowej, z dodatkiem jabłka, oblane zmiksowanymi malinami.

Składniki : 

- 200g serka wiejskiego

- 2 jajka 

- 1 średnie jabłko

- 120g mąki migdałowej

- 50g erytrytolu

- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

- cynamon

- olej (w sprayu) 

Polewa: 

- maliny, sok z cytryny, erytrytol do smaku 

Wykonanie: 

Jabłko obrać i zetrzeć na tarce (starłam na grubych oczkach, ale grubość dowolna). W misce ręcznie wymieszałam serek wiejski, starte jabłko, jajka, mąkę migdałową, proszek do pieczenia, cynamon i erytrytol (ilość można regulować wedle smaku). Można też dodać ulubiony aromat, ja pominęłam. Formę do pieczenia donatów natłuścić olejem (ja popsikałam każdy otwór olejem w sprayu, ale można posmarować olejem za pomocą pędzelka). Nalewać surowe ciasto w każdy otwór i wygładzać. Wstawić formę z oponkami do piekarnika nagrzanego do 160 stopni i piec oponki przez około 30 - 40 minut. Jak oponki już chwilę postoją wyjęte z piekarnika, ostygną, można je wyjąć z formy. Upieczone donaty można udekorować polewą, rozpuszczoną czekoladą. Ja zrobiłam polewę z malin, które uchowały mi się jeszcze w zamrażarce. Zmiksowałam już nieco rozmrożone maliny z erytrytolem dodanym do smaku, maliny przed miksowaniem skropiłam sokiem z cytryny. 

Wyszło chyba nieźle, bo moje starsze dziecko pytało, w którym markecie je kupiłam. Szybko, prosto, słodko, a mało kalorycznie. I znowu serek wiejski okazał się super bazą do czegoś smakowitego. Te fit donaty to takie są dość w duchu keto, bo na mące migdałowej, a pozostałe składniki też są akceptowane w keto.

Komentarze

  1. Mama często smażyła oponki (na białym serze, bo wtedy twarożki w sklepie nie istniały), jakież były pyszne! Twoje na pewno też, o czym świadczy super zdjęcie końcowe :-) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och smażone serowe oponki są obłędne ❤️ ! Tutaj pieczone troszkę odchudzone co by też coś słodkiego było,a mniej kaloryczne.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.