Kurczak w cieście z mąki ziemniaczanej i jogurtu.

Szukałam przepisu, żeby zrobić jakoś fajnie kurczaka z myślą o moich dzieciakach, które uwielbiają nuggetsy. Tiktok podsunął mi pomysł na kawałki kurczaka w cieście z mąki ziemniaczanej, jogurtu, jajek, oleju i przypraw. Przepis z konta jack_beti_gotuj_z_nami. Miałam tylko większą ilość kurczaka, więc trochę zwiększyłam sobie i ilość pozostałych składników.

Składniki: 

- 800g filetu z kurczaka

- 6 łyżek mąki ziemniaczanej

- 3 jajka 

- 4 łyżki jogurtu naturalnego

- olej 

- 1 łyżeczka soli 

- pieprz czarny mielony

- czosnek granulowany

- słodka mielona papryka 

- kurkuma 

Wykonanie: 

Filety z kurczaka pokroić na mniejsze kawałki. W miseczce wymieszać ze sobą mąkę ziemniaczaną, jajka, jogurt naturalny i 3 łyżki oleju. Do mieszaniny dodać przyprawy (ja dodałam klasycznie sól i pieprz oraz czosnek granulowany, słodką mieloną paprykę i kurkumę, ale można dodać to co się samemu lubi). Wszystko wymieszać. Na patelni rozgrzać olej. Każdy kawałek kurczaka moczyć, obtaczać w wymieszanym cieście z mąki ziemniaczanej, jajek, jogurtu i oleju z przyprawami i smażyć z obu stron. Najpierw smażyłam na małej temperaturze, żeby mięso w środku nie było surowe, a potem zwiększałam moc kuchenki, żeby ciasto, które otaczało mięso się zarumieniło. 

Wyszła sporą porcja. Zostało mi trochę ciasta, w którym obtaczałam mięso, a która też się nie zmarnowała, bo usmażyłam z niego 3 placki, które też zostały zjedzone. Takie kawałki kurczaka można jeść jako przystawkę z ketchupem, dipem czosnkowym, czy czym kto woli, a mogą być do obiadu w zestawie przykładowo z ziemniakami u surówką. Nie wiem czemu, ale nazwa, która została podana w bazowym przepisie na to jedzenie to "Kotleciki Szu Szu", nazwa dźwięczna i wdzięczna, więc niech będzie i tak 🙂.

Komentarze

  1. Podobno mąka ziemniaczana powoduje, że ta panierka się lepiej trzyma i jest bardziej chrupiąca. A nazwa super :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.