Sałatka na miksie sałat z mięsem mielonym.

Sałatka przygotowana na Sylwestra na warunki domowe, tak żeby było co skubnąć. Przepis podpatrzony na tiktoku na koncie @emigotuje. Sałatka bardzo smaczna, z burgerowym posmakiem, zresztą jej nazwa z przepisu na którym się wzorowałam to "Sałatka Big Mac".

Składniki: 

- opakowanie miksu sałat

- 250g mielonego mięsa (z łopatki)

- 1 średnia cebula 

- 1 spory ogórek konserwowy

- 2 ząbki czosnku 

- 60g sera cheddar

- 2 łyżki majonezu 

- 1 łyżka jogurtu greckiego

- 1 łyżka ketchupu (łagodnego) 

- 2 łyżeczki musztardy sarepskiej

- olej

- koperek

- sól 

- pieprz czarny mielony

- słodka mielona papryka

- czosnek granulowany

- tymianek

Wykonanie: 

Cebulę pokroić w miarę drobno. Przesmażyć cebulę z mielonym mięsem doprawiając je podczas smażenia solą i pieprzem oraz dowolnymi, ulubionymi przyprawami (dałam czosnek granulowany, słodką mieloną paprykę i tymianek). Do miski przełożyłam dowolny miks sałat (trafił mi się taki, który miał dodane paseczki marchewki bonusowo). Na wierzch sałaty przełożyłam usmażone z cebulą mielone. Ogórka konserwowego, koperek i czosnek drobno pokroiłam, posiekałam. W osobnym naczyniu zmieszałam jogurt, majonez, ketchup i musztardę z drobno pokrojonym ogórkiem oraz z dodatkiem koperku i czosnku. Dodałam także szczyptę soli i  pieprzu i wszystko wymieszałam przygotowując w ten sposób sos. Sos przelałam na wierzch, na mięso. Na wierzch całości starłam ser cheddar. 

Sałatka ma bardzo fajny, wyrazisty smak. Jest sycąca. Dobrze sprawdzi się w ramach przekąski, jak i sałatkowego posiłku. Ja użyłam łagodnego ketchupu, ale można dodać pikantny, można te wybrać swój ulubiony rodzaj musztardy, czy poszaleć z różnorakimi przyprawami urozmaicając smak.

Komentarze

  1. Ale wypas! Na maksa, jakby powiedziała moja Hurma i Czereda! To jest sałatka idealna na młodzieżowe imprezy, bo nie ma dużo roboty, syci, a przede wszystkim ma ulubione przez nich smaki. Podsyłam córce!

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka pożywna sałatka może zastąpić cały obiad :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam dzisiaj tę sałatkę na Smakerze (chyba). Mam nadzieję, że wszystkim zasmakuje :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.