Rolada pszenno - kukurydziana z mascarpone i dżemem brzoskwiniowym.

Pierwszy raz piekłam roladę i wyszło naprawdę fajnie moin skromnym zdaniem 😉. Rolada taka dość w duchu fit, bo z erytrytolem, z dodatkiem mąki kukurydzianej, z dżemem brzoskwiniowym słodzonym ksylitolem. Wzorowałam się na przepisie Pauliny zamieszczonym na tiktoku na koncie @paulinawkuchni. Przepis bardzo fajnie podany, super wytłumaczony krok po kroku, wprowadziłam jedynie małe swoje zmiany, ale tak to zrobiłam zgodnie ze źródłową recepturą.

Składniki: 

- 3 jajka 

- erytrytol

- 3 kopiaste łyżki mąki pszennej 

- 2 kopiaste łyżki mąki kukurydzianej

- łyżeczka proszku do pieczenia

- 220g jogurtu naturalnego 

- 250g mascarpone 

- 2 łyżki dżemu brzoskwiniowego słodzonego ksylitolem

- 8g cukru waniliowego

- szczypta soli 

- 4 kostki gorzkiej czekolady

- 4 łyżki mleka

- płatki migdałowe 

- olej 

Wykonanie: 

Z jajek białka oddzielić od żółtek. Białka ubić na pianę ze szczyptą soli i 4 łyżkami erytrytolu (można dać mniej jeśli się chce, można zamienić na zwykły cukier, cukier puder). W osobnej misce zmiksować mąkę pszenną (dałam 3 czubate łyżki), mąkę kukurydzianą (dałam 2 czubate łyżki, takie z dobrą górką), jogurt naturalny i proszek do pieczenia. Do miski z mączną masą wmieszać delikatnie pianę z białek. Dużą blachę do pieczenia popsikać olejem ( można posmarować olejem za pomocą pędzelka) i dopiero wyłożyć papierem do pieczenia. Przelać masę z surowym ciastem do blachy i wygładzić. Piec ciasto w temperaturze 160 stopni przez około 30 minut, aż się zarumieni. Ciasto na roladę zaraz po upieczeniu przełożyć na zwilżoną ściereczkę nie ściągając jeszcze papieru do pieczenia i zwinąć w rulon. Odstawić zwinięte ciasto na 30 minut. Po tym czasie odwinąć ciasto ze ściereczki i ściągnąć z niego papier do pieczenia. Ubić krem - zmiksować mascarpone z erytrytolem (ilość wedle smaku) oraz z cukrem waniliowym. Rozsmarować krem na rozwiniętym cieście na roladę. Na krem przełożyć dżem brzoskwiniowy i zwinąć roladę. Zwiniętą roladę owinąć przezroczystą folią spożywczą i odstawić do lodówki na jakąś godzinę. Po tym czasie przygotować polewę - gorzką czekoladę rozpuścić z mlekiem i podgrzewać do momentu połączenia. Polać rozwiniętą z folii roladę polewą czekoladową i posypać płatkami migdałowymi. 

Wyszło na prawdę bardzo smaczne, na pewno niejednokrotnie wykorzystam jeszcze ten przepis, bo wszystko szło bardzo sprawnie. 

W oryginalnym przepisie zamiast mąki pszennej była owsiana, ja jednak nie miałam owsianej, więc zastąpiłam ją pszenną i też się sprawdziła.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.