Deser kokosowy z kaszą manną i odżywką białkową.

I znowu gotowałam z tiktokiem, tym razem podpatrzyłam smakowity kokosowy deser u Oliwii Mleczko nazwany kusząco '"Fit Princessa", ten przepis i wiele innych równie świetnych można znaleźć na kanale @fit.oli. Ja zrobiłam podwójną porcję deseru,zrobiłam go w dwóch warstwach, a jedyne co zmieniłam to zwiększyłam trochę ilość erytrytolu.

Składniki: 

- 440 ml mleka

- 60g kaszy manny 

- 30g odżywki białkowej kokosowej

- 60g erytrytolu

- 20g wiórków kokosowych plus trochę do posypania po wierzchu

- 4 kostki białej czekolady

- krakersy

Wykonanie: 

Mleko przelać do garnka i wsypać do niego kaszę mannę. Nastawić mleko z kaszą na gotowanie na niedużą temperaturę, w trakcie gotowania pamiętać o mieszaniu. Jak się kasza z mlekiem chwilę podgotuje dodać do niej erytrytol, wiórki kokosowe (dodałam 20g), odżywkę białkową i 4 kostki białej czekolady. Wszystko podgrzewać mieszając od czasu do czasu do momentu, aż składniki się połączą i masa zgęstnieje. W dowolnym naczyniu (ja wykorzystałam szklane naczynie) na dnie ułożyć warstwę krakersów (można wybrać herbatniki). Na krakersy wyłożyłam połowę gęstej, gorącej kokosowej masy. Na masę ułożyłam kolejną warstwę krakersów, a na ich wierzch resztę masy. Wierzch masy obsypałam wiórkami kokosowymi i ułożyłam też na wierzchu przełamane krakersy.

Autorka przepisu podaje że jedna porcja ma 300kcal, ja zrobiłam podwójną porcję więc można przyjąć, że całość ma 600kcal, bo tylko nieco zwiększyłam ilość erytrytolu, co nie ma jakiegoś ogromnego wpływu na zmianę kaloryki. Ja przyjęłam, że ten deser ma około 700kcal w całości. Jest genialny w smaku, oj często będę wracać do tego przepisu. To takie bardziej fit rafaello, szybciutkie w przygotowaniu, wersja dla zabieganych i tych, którzy liczą kalorie. Przygotowany i przestudzony deser przechowuję w lodówce.

Deser nawet ładnie i łatwo się kroi, dość wygodnie można go wyjąć porcjami po schłodzeniu w lodówce, widać w nim warstwy. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.