Brokuł z fetą, sosem czosnkowym i płatkami migdałowymi.

Dobre na przekąskę, na kolację, czy na wynos. Bardzo lubię dodatek podprażonych wszelakich ziarenek, orzechów, tutaj fajny posmak nadają płatki migdałowe.

Składniki: 

- 2 opakowania mrożonego brokułu 

- pół kostki sera feta

- 4 czubate łyżki jogurtu naturalnego

- 2 łyżki majonezu

- 4 ząbki czosnku

- sól 

- pieprz czarny mielony

- 1 łyżeczka cukru

- 30g płatków migdałów

Wykonanie: 

Brokuł ugotować w osolonej wodzie, po ugotowaniu odcedzić. Ułożyć brokuł w dowolnym naczyniu - u mnie duży talerz. Przygotować sos z jogurtu, majonezu, rozdrobnionego czosnku (starłam go na tarce na małych oczkach) i cukru, wszystko wymieszać doprawiając solą i pieprzem do smaku. Brokuł polać czosnkowym sosem, a na wierzch, na sos ułożyć pokrojoną na mniejsze kawałeczki fetę. Migdały podprażyć chwilkę na suchej patelni cały czas mieszając, żeby się nie spaliły. Obsypać wierzch sałatki płatkami migdałów z patelni. 

Ilość czosnku można dostosować do swojego smaku, ja miałam duże 4 ząbki i to dało zadowalający czosnkowy smak. Ja wykorzystałam mrożony brokuł, ale można wybrać świeży, wedle uznania.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.