Sałatka z kurczakiem, jajkiem, serem żółtym i chipsami.

Warstwowa sałatka dość szybka i prosta w przygotowaniu. Jak robię warstwową sałatkę, to przypomina mi się żart o tym jak para robi sałatkę i mężczyzna dyktuje kolejno kobiecie co ma układać warstwami, a gdy ona szczęśliwie wpakowała wszystko do miski i pyta czy to już na tyle, to chłop dodaje : "a każdą warstwę przełóż majonezem". 


Składniki: 

- 2 udka z kurczaka
- 4 ogórki konserwowe
- 2 średnie cebule
- 1 puszka kukurydzy
- 4 jajka 
-100g sera żółtego (goudy)
- chipsy 
- majonez 
- ketchup pikantny
- przyprawa kebab gyros
- olej

Wykonanie: 
Jajka ugotować na twardo, obrać ze skorupek i odstawić do ostygnięcia. Do sałatki wykorzystałam udka kurczaka, które zostały mi po przygotowaniu zupy. Z ugotowanego udka oddzieliłam mięso, które podsmażyłam na odrobinie oleju z dodatkiem przyprawy kebab gyros, w trakcie podsmażania podlałam zawartość patelni wodą, żeby nic nie przywierało. Podsmażonego kurczaka odstawiłam do przestygnięcia. W tym czasie pokroiłam ogórki i cebulę. Na spód miski przełożyłam pokrojone warzywa i ich wierzch posmarowałam majonezem. Na wierzch majonezu ułożyłam usmażonego kurczaka, a na kurczaka wyłożyłam odsączoną z zalewy kukurydzę. Wierzch kukurydzy polałam obficie ketchupem. Użyłam łagodnego, ale można dać pikantny. Jajka starłam na tarce i przełożyłam na kukurydzę z ketchupem. Ser również starłam na tarce i ułożyłam na jajku. Wierzch z jajkiem i żółtym serem posmarowałam majonezem. Na majonezie, na wierzchu wszystkiego ułożyłam chipsy. 

Czyli w "telegraficznym skrócie" warstwy sałatki od dołu: ogórek konserwowy, cebula, majonez, kurczak, kukurydza, ketchup, jajka, ser żółty, majonez, chipsy. 

Do  sałatki wykorzystałam udko, bo nie chciałam, żeby się zmarnowało, ale można użyć pierś z kurczaka i podsmażyć ją w przyprawie kebab gyros lub innej. Sałatka ma fajny fast foodowy posmak, zrobiona okazjonalnie pod Mikołajki.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.