Sałatka z jajek i pora.

Niewiele składników, a wyrazista w smaku. Sałatkę można sobie oczywiście urozmaicać rozszerzając ją o kolejne dodatki, a wiele składników tutaj pasuje i się dobrze komponuje. Ale mi bardzo pasuje w takiej minimalistycznej wersji.


Składniki: 

- 5 jajek 
- 1 spory por 
- majonez 
- sól 

Wykonanie: 

Jajka ugotować na twardo. Po przestygnięciu obrać je ze skorupek. Ja jajka pokroiłam na niezbyt duże kawałki, ale można zetrzeć na tarce. Pora pokroić niezbyt grubo. Wiem, że niektórzy kroją z pora tylko białą część, ja kroję też zieloną do tego momentu, w którym por jest zwarty, nie rozdziela się na liście. Rozdrobnione jajka i pokrojonego pora umieścić razem w misce i dodać do nich majonez. Wszystko wymieszać soląc do smaku. 

Sałatka pasuje zarówno jako dodatek do obiadu, jak i do innych posiłków, można ją także potraktować jako coś w rodzaju pasty, smarowidła na kanapki. Ja bardzo lubię tą sałatkę w zestawie z ziemniakami i schaboszczakiem, takie upodobanie smakowe z czasów dzieciństwa.

Komentarze

  1. To prawda - jajka i pory są bardzo dobrana bazą do wariacji "na temat". Ja często robię tę sałatkę jako surówkę do obiadu, dodając jeszcze jabłko. Polecam :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.