Kotlety ziemniaczano - twarogowe.

Bezmięsne kotlety, dobre na obiad, kolację, czy przekąskę. Zwane często kotletami "ruskimi", bo zrobione z tego, co farsz na "ruskie" pierogi. Kotlety będą też dobrym sposobem.na wykorzystanie ziemniaków, które zostały w nadmiarze choćby po obiedzie. To zdecydowanie pomysł na niedrogi posiłek.

Składniki: 

- około 1 kg ziemniaków

- 250g białego sera twarogowego półtłustego

- 2 średnie cebule

- jajko 

- bułka tarta

- olej 

- sól

- pieprz czosnkowy

Wykonanie: 

Ziemniaki ugotować w osolonej wodzie, odcedzić i potłuc. Można też wykorzystać wcześniej ugotowane ziemniaki, wtedy dobrze je nieco podgrzać na przykład w kuchence mikrofalowej, będą się wtedy lepiej łączyć z pozostałymi składnikami. Cebulę pokroić i podsmażyć na oleju dolać ja w tym czasie. Dodać podsmażoną cebulę do utłuczonych ziemniaków. Do ziemniaków z cebulą dodać biały ser oraz jajko. Całość doprawić solą i czosnkowym pieprzem. Z masy formować kotlety i obtaczać je w bułce tartej. Smażyć kotlety z obu stron na patelni z dobrze rozgrzanym olejem do momentu ich zrumienienia. 

Kotlety są dobre i same i z wszelkimi sosami, dupami. Ja do nich zrobiłam dip czosnkowo - koperkowy. Niektórzy polecają, żeby robiąc te kotlety zmielić ziemniaki z serem w maszynce, żeby masa. By tła gładsza, jednolita. Ja z tego zrezygnowałam i też wyszło dobrze, a kotlety mają zadowalającą konsystencję. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.