Bydyniowiec z galaretką bez pieczenia.

Szybkie ciasto na weekend. Przepis podpatrzyłam na blogu aniagotuje.pl i z pewnością często będę wracać do tego ekspresowego deseru. 

Składniki: 

- podłużne biszkopty 

- 2 budynie waniliowe bez cukru

- 4 łyżki cukru 

- 625ml mleka 

- 50g masła 

- 2 galaretki pomarańczowe

- 600ml wrzątku 

- spory banan

Wykonanie: 

Na samym początku można przygotować galaretki, ja wybrałam pomarańczowe, ale można wybrać dowolny smak. Obie galaretki zalałam wrzątkiem w ilości 600ml i odstawiłam do przestygnięcia. Spód ceramicznego naczynia wyłożyłam podłużnymi biszkoptami. Ja użyłam naczynia, ale można użyć niezbyt dużej blaszki lub tortownicy. Z całości mleka odlać szklankę i rozmieszać w niej budynie i cukier. Resztę mleka z masłem zagotować. Jak masło rozpuści się w mleku i zacznie wrzeć przelać do garnka budyniową część, mieszankę mleka z budyniem. Wszystko gotować razem na niedużej temperaturze jednocześnie mieszając do momentu, aż zawartość garnka zgęstnieje. W ten sposób przygotowany gęsty budyń przelać na ułożone w naczyniu biszkopty. Na wierzch masy budyniowej wyłożyć kolejną warstwę biszkoptów. Jak galaretki przestygną i zaczną już tężeć na wierzch biszkoptów pokroić obranego banana i na wierzch całości przełożyć gęstniejącą galaretkę równomiernie ją rozprowadzając. Ciasto odstawić do lodówki, warto dać mu kilka godzin, by biszkopty nieco zmiękły i przede wszystkim, aby galaretką dobrze stężała. 

Ciasto wygodnie się kroi. Mało pracy, mało składników, a fajny i szybki deser. Na wierzch można wykorzystać inne owoce, które się lubi i posiada, ja dysponowałam bananem. Myślę, że można też w tym przepisie wykorzystać okrągłe biszkopty zamiast podłużnych i też pewnie fajnie wyjdzie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.