Sałatka makaronowa z brokułem i rzodkiewką.

Sałatka z przepisu Piotra Ogińskiego,szybka do zrobienia i z fajnym posmakiem podprażonych migdałów i sera cheddar.


Składniki: 

- opakowanie makaronu

- 1 średni brokuł 

- pęczek rzodkiewek

- 1 średni ogórek szklarniowy

- 2 ząbki czosnku

- 30g migdałów w płatkach

- 40g sera cheddar

- 2 łyżki majonezu

- 4 łyżki jogurtu naturalnego

- sól

- pieprz czarny mielony

Wykonanie: 

Makaron ugotować w osolonej wodzie i odcedzić. Brokuła ugotować również w osolonej wodzie. Przestudzony makaron przełożyć do miski, również ostudzony brokuł podzielić na mniejsze części i dodać do makaronu. Ogórek obrać i pokroić, rzodkiewkę pokroić na mniejsze kawałki, czosnek drobno posiekać i wszystkie warzywa dodać do makaronu z brokułem. Płatki migdałowe podsmażyć, podprażyć na suchej patelni i dodać do wszystkich składników umieszczonych w misce. Ser zetrzeć na tarce, na drobnych oczkach, do umieszczonych wcześniej razem składników. Do zawartości miski dodać majonez i jogurt naturalny. Całość wymieszać doprawiając solą i pieprzem do smaku.

Zrobiłam troszkę inaczej, niżeli w oryginalnym przepisie, bo w nim najpierw był robiony sos (z majonezu, jogurtu, sera i przypraw), a potem do niego były dodawane rozdrobnione warzywa i ugotowany makaron. Ale myślę, że nie wpływa to jakoś bardzo na różnicę w smaku, bo sałatka wyszła bardzo dobra. A i w przepisie był jeszcze sok z cytryny dodawany do sosu, ja zapomniałam wejść w posiadanie owej cytryny, więc u mnie wersja bez cytrynowego dodatku. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.