Likier piernikowy.

Coś dla pełnoletnich miłośników piernika. Mleczny likier o intensywnej korzennej nucie. Z pomysłem znowu przyszedł tik tok, na którym na koncie Bimberek.pl wyświetlił mi się przepis na likier piernikowy, który zrobiłam ze swoimi drobnymi zmianami.

Składniki: 

- 1 puszka skondensowanego mleka słodzonego

- 300 ml śmietanki 30%

- 0,5l wódki

- 2 płaskie łyżki gorzkiego kakao

- opakowanie (20g) przyprawy do piernika

- kilka kropel aromatu migdałowego

Wykonanie: 

Do garnka przelać słodzone mleko skondensowane oraz śmietankę i nastawić je na podgrzewanie na niezbyt dużej temperaturze. Po chwili do lekko ciepłej zawartości garnka dodać gorzkie kakao, przyprawę do piernika i kilka aromatu migdałowego. Wszystko podgrzewać mieszając na niezbyt dużej mocy do momentu rozpuszczenia kakao i przyprawy piernikowej. Podgrzane, połączone ze sobą składniki odstawić na chwilę na bok, jak sekundkę przestygną dolać do niej wódkę. Zamieszać i przelać do butelek, w których likier będzie przechowywany. Gotowy likier przechowywać w lodówce. 

Zrobiłam połowę porcji tego, co było sugerowane w przepisie z bazowego źródła. I machnęłam się z jedną rzeczą, bo w oryginalnym przepisie zamiast skondensowanego mleka słodzonego był kajmak, masa krówkowa, ale powiem szczerze po symbolicznej degustacji nie jest to problem, ani coś na minus, bo likier i tak wyszedł ok w smaku. Także moja pomyłka podczas zakupu składników na likier źle nie wyszła. Dobrze jest dać trunkowi kilka dni na "przegryzienie".

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.