Fasolka z kiełbasą w sosie pomidorowym.

Porządne jedzenie w ramach jesiennego obiadu na wzór fasolki po bretońsku, z taką różnicą, że to trochę wersja fasolki po bretońsku dla leniwych, bo użyłam fasoli z puszki, zamiast ugotowanej specjalnie na tę okoliczność białej fasoli "Jaś".

Składniki: 

- 2 puszki białej fasoli

- 2 laski (400g)  kiełbasy z piersi kurczaka

- 2 cebulę 

- 2 ząbki czosnku

- pół słoiczka koncentratu pomidorowego 

- 350g przecieru pomidorowego

- olej 

- sól 

- pieprz czarny mielony

- słodka mielona papryka

- majeranek 

Wykonanie: 

Cebulę w miarę drobno pokroić, czosnek posiekać. Kiełbasę pokroić na mniejsze kawałki. W garnuszku rozgrzać trochę oleju, podsmażyć na nim cebulę z czosnkiem soląc je . Do podsmażonych warzyw dodać pokrojoną kiełbasę i wszystko razem podduszać dolewając nieco wody. W trakcie podsmażania dodałam koncentrat pomidorowy i sporo słodkiej mielonej papryki. Wszystko jeszcze chwilę razem smażyłam, po czym dodałam odcedzoną z zalewy fasolę z puszki oraz przecier pomidorowy i sporo majeranku. Wszystko jeszcze chwilę podduszałam od czasu do czasu mieszając na koniec przyprawiając solą i pieprzem do smaku.

Taka fasolka najlepiej smakuje z ulubionym pieczywem, ale też nieźle będzie pasowała do ugotowanych ziemniaków. Można do niej dodać też inne wędliny, mięsa choćby boczek. 

A tutaj moje starsze dziecię zrobiło wazonik na zebrane jesienne liście. Ozdobił słoik plasteliną i jak znalazł ogarnął sobie tym samym jesienną dekorację. 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.