Czekoladowe batony twarogowe.

Bardzo lubię kupne batony twarogowe w każdym wariancie, smaku. Mogę zajadać je bez opamiętania. Na tik toku na koncie Masha'y (login konta: mishka.l.ua) wyświetlił mi się przepis na kakaowe, czekoladowe twarogowe batony i nie było opcji, żeby ich nie zrobić. Nieco zmodyfikowałam przepis, ale baza, wzorzec był z tik toka z wczesnej wspomnianego konta. 

Składniki: 

- 300g białego sera twarogowego półtłustego 

- 130g serka mascarpone

- 2 czubate łyżki kremu czekoladowego

- 1,5 miarki białkowej odżywki o smaku białej czekolady

- tabliczka gorzkiej czekolady (100g)

- 50g masła 

- 80 ml mleka

Wykonanie: 

Do miski przełożyć biały twarogowy ser, dodać do niego mascarpone oraz czekoladowy krem i dosypać odżywkę białkową (odżywka nie jest konieczna, ale powoduje, że batony mają wyższą zawartość białka i dodatkowo zyskały przyjemny posmak białej czekolady). Wszystko dokładnie wymieszać (ja mieszałam ręcznie za pomocą widelca, ale można wykorzystać blender lub mikser). Rozkładałam kawałki pociętej przezroczystej folii spożywczej, a na nią kładłam porcje słodkiej twarogowej masy formując batonik. Zawijałam folię z masą w środku robiąc takie pakieciki, jakby ta masa pozwijana była w takie cukierki foliowe. W ten sposób ogarnięta masę twarogową przełożyłam do zamrażarki i pozostawiłam tam pakieciki na 2 godzinny. Po upływie tego czasu przygotowałam czekoladową polewę. W garnuszku na małej temperaturze podgrzałam gorzką czekoladę z dodatkiem mleka i masła. Wyjęłam twarogowe zawiniątka z zamrażarki, każdy kawałek zmrożonej twarogowej masy rozwinęłam z folii i zanurzałam w polewie czekoladowej, obtaczałam w czekoladzie, żeby cały kawalek był pokryty czekoladą. Postępowałam jednakowo z każdym batonikiem. Wyszło mi 6 sporych sztuk. Można zrobić mniejsze wielkością, a większą ilość batoników wedle uznania. Obtoczone w czekoladzie batoniki przełożyłam jeszcze na 40 minut do zamrażarki. Potem batoniki przechowuję już w lodówce. 

Batoniki mają sporo kalorii, ale są bardzo pyszne, słodka, czekoladowa masa twarogowa otulona gorzką czekoladą to jest coś czym można się zdecydowanie mega rozpieścić. Dla maniaka twarogowych batoników jakim osobiście jestem to nie lada rarytas. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.