Ciasto " 3bit" bez pieczenia.

Ciasto prawdziwa bomba i kaloryczna i smakowa. Ale raz na rok można, tak odświętnie, co by trochę dogodzić i sobie i pozostałym domownikom. A jutro klasycznie od kolejnego poniedziałku będziemy się odchudzać 😉.

Składniki: 

- duże opakowanie herbatników 

- puszka masy krówkowej (kajmakowej) 

- 250g masła 

- 2 budynie śmietankowe (można dać i waniliowe)

- 750 ml mleka 

- 2/3 szklanki białego cukru

- 10g cukru waniliowego 

- 400ml śmietany 30% tłuszczu

- 4 łyżki cukru pudru

- 2 śmietan - fixy

- 3 kostki gorzkiej czekolady 

Wykonanie: 

Średniej wielkości blaszkę wyłożyłam folią aluminiową. Na spód ułożyłam herbatniki. Wyłożyłam na nie masę toffi (krówkową, kajmak), równomiernie rozsmarowałam i przykryłam kolejną warstwę herbatników. Odstawiłam blaszkę na bok i w tym czasie ugotowałam dwa budynie w 750ml mleka bez dodawania cukru (budynie gotowane zgodnie z tym co jest sugerowane na opakowaniu, z tym, że w mniejszej ilości mleka). Budynie odstawiłam do wystudzenia. Wyjęłam masło z lodówki, żeby zmiękło. Jak budynie przestygły zmiksowałam je z miękkim masłem oraz z białym i waniliowym cukrem. Gotową budyniową masę wyłożyłam na herbatniki przełożone wczesniej toffi. Na wierzch budyniowej warstwy ułożyłam herbatniki. Schłodzoną śmietanę ubiłam mikserem z dodatkiem cukru pudru i śmietan- fixów, aż zrobił się sztywny śmietanowy krem. Wyłożyłam krem na wierzch herbatników. Na wierzch śmietanowej warstwy starłam gorzką czekoladę.

Dobrze jest zostawić ciasto na kilka dobrych godzin w lodówce, czy przykładowo na noc, żeby miało czas się zewrzeć w sobie 😉 i żeby później lepiej się kroiło.

Komentarze

  1. Wygląda bardzo apetycznie! :-)

    Zapraszam na moje social media:
    www.truskawkowa-fiesta.blogspot.com
    www.facebook.com/truskawkowa.fiesta
    www.instagram.com/truskawkowa_fiesta

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, zaraz idę odwiedzić Twojego bloga i popodziwiać.

      Usuń
  2. Fajne są takie ciasta bez pieczenia :) nie wymagają dużego wysiłku, a smakują pysznie :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.