Zapiekanki na krążkach z cukinii.

Krążki z cukinii to świetny patent na spody do zapiekanek, to bardzo niskokaloryczna opcja na bazę takiej jakby " pizzerinki". Do takich zapiekanek można użyć swoich ulubionych dodatków, u mnie w wersji z serem żółtym i wiejską kiełbaską.


Składniki: 

- pół dużej cukinii
- ketchup łagodny ( można dać pikantny, czy zamienić na koncentrat pomidorowy)
- ser żółty
- wiejska kiełbasa
- sól
- pieprz czarny mielony
- czosnek granulowany
- suszona bazylia

Wykonanie:

Cukinię pokroić na średniej grubości krążki ( coś około 1 cm) . Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Ułożyć pokrojoną cukinię na blaszce, posolić ją i oprószyć pieprzem. Każdy krążek cukinii posmarować ketchupem i posypać granulowanym czosnkiem. Na każdym kawałku ułożyć żółty ser i pokrojoną wiejską kiełbasę. Całość z wierzchu posypać suszoną bazylią. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 stopni i piec do miękkości spodów z cukinii. 

Moje zapiekanki siedziały około pół godziny, ale można i krócej, wszystko zależy od tego, jak bardzo chcemy mieć miękkie spody z cukinii w zapiekance. Ja do zapiekanek dałam ser gouda w plastrach (bo taki miałam), ale można dać inny ser np. mozzarellę, można wykorzystać ser w kostce i zetrzeć go na tarce, a zamiast wiejskiej kiełbasy wybrać swoją ulubioną wędlinę. 

Komentarze

  1. Ta propozycja także jest smakowita :-) I zapisuję sobie do wykorzystania, bo cukinia wciąż plonuje jak jasna... Żeby tak co innego chciało rodzić :-DD

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cukinia zapiekana z jajkami, mozzarellą i fetą.

Pizza z serka wiejskiego.

Chleb z białego sera twarogowego.